Tegenwoordig duurt het lang voordat ik kan zien hoelang geleden iemand op Messenger was. Ik neem aan dat niet de enige ben die dat is opgevallen. Aangezien ik het belangrijk vind om gelijk te kunnen zien wanneer bepaalde contacten op Messenger waren zou het heel fijn zijn als dit gefixt wordt.
Configuratie: Android / Chrome 85.0.4183.120
Bekijk ook:
Facebook online status klopt niet
Online op facebook terwijl ik offline ben - Beste reactie
Als je op facebook zit ben je dan online op messenger - Beste reactie
Ik had regelmatig hetzelfde probleem, maar sinds gisteren toont hij plots bij niemand meer hoe lang het geleden was dat iemand actief was.
Ik heb mijn eigen instellingen al nagekeken, en die zijn nog steeds ok.
Bob Dijks
Gepubliceerde berichten1474Inschrijfdatumvrijdag 3 april 2015StatusBeheerderLaatste deelname31 augustus 20227.802 10 nov 2020 om 02:45
Het blijft een groot vraagteken waarom de 'Actieve status' van Messenger niet meer wordt weergegeven. Ook op buitenlandse fora wordt hier inmiddels veel over gesproken. Wat we wél weten, is dat gebruikers van Messenger de functie Status Actief indien gewenst zelf kunnen uitzetten, zoals in dit artikel beschreven wordt.
Het vreemde is dat het lijkt alsof Laatst Actief in veel gevallen ook verborgen blijft bij de contactpersonen die de functie niet hebben uitgezet. Het kan zijn dat het om een bug gaat. Of wellicht heeft Facebook besloten om de feature stilletjes uit te faseren. Dat heeft het sociale netwerk in het verleden vaker gedaan met bepaalde instellingen en functies.
Jammer, vriendinnen bellen mij , leef jij nog. Heb status actief aan staan, maar als ons aanwezig zijn op fb zich kruist , weet niemand of ikonline ben geweest en visa versa. Vreselijk.
De meeste mensen in dit onderwerp “status actief probleem” hebben het over het “niet online kunnen zien” van hun contacten. Mijn frustratie met Messenger is vooral dat ik contacten online zie die -als ik ze opbel- zeggen dat ze helemaal niet online zijn of waren!!! Als ik ze een print screen stuur van hun verleden online status dan zijn ze ernstig verbaasd. Herkent iemand dit? Kan iemand mij hierover meer vertellen?
waarom moeten jullie weten of iemand online is of niet ?????en hoelang het geleden is enz …
een mens mag toch nog een beetje privacy hebben toch!!! of moeten jullie ook nog weten wat ze eten en wanneer ze naar het toilet gaan enz,,, pffffffffffff je hoeft toch niet alles te weten
Gister zag ik dus dat er bij een persoon in mijn Messengerlijst geen recent online meer aangegeven werd zoals 16 min geleden. En zag ik diegene ook niet meer online bovenin op fb. Nu keek ik een paar uur later en stond er opeens 2 uur geleden. Vandaag keek ik en stond er nog steeds 10 uur geleden actief, vervolgens kijk ik nog een keer en zie ik dat dat diegene 11 min geleden online was geweest, en nu is alles weer weg! Ik snap er helemaal niks meer van. Het kan natuurlijk dat diegene zijn actief status heeft uitgezet, maar waarom zie ik het de ene keer wel en de andere keer niet?
Bob Dijks
Gepubliceerde berichten1474Inschrijfdatumvrijdag 3 april 2015StatusBeheerderLaatste deelname31 augustus 20227.802 28 sep 2020 om 23:44
Beste Patrick,
Persoonlijk was mij dit nog niet opgevallen, maar ik moet dan ook zeggen dat ik Facebook en Messenger niet heel regelmatig gebruik. Ik heb jouw constatering opgezocht in Google in het Nederlands en Engels en kan eigenlijk niks vinden over dit probleem.
Wat je zou kunnen proberen, is je apps van Messenger en Facebook van je smartphone te verwijderen, om ze vervolgens geheel opnieuw te installeren.
Wellicht dat andere leden op het forum hetzelfde probleem ook ondervinden, laten we dat even afwachten.
Groetjes,
Bob
CCM
Anneke_1986
Gepubliceerde berichten2Inschrijfdatummaandag 9 november 2020StatusLidLaatste deelname 9 november 2020 9 nov 2020 om 20:31
Beste,
Kan iemand mij zeggen hoe het komt dat ik in de messenger-app naast de contacten enkel nog zie wanneer ze online zijn (groene bolletje) zonder nog een tijd daarnaast te zien van diegene die op dat moment niet meer online zijn? Enige tijd terug zag ik steeds (bv 17min geleden actief) ook nog vermeld. Nu is dit bij niemand meer zichtbaar ( wetende dat de status Actief ingeschakeld staat bij die personen.)
Alvast erg bedankt,
Mvg
Android.
>
Anneke_1986
Gepubliceerde berichten2Inschrijfdatummaandag 9 november 2020StatusLidLaatste deelname 9 november 2020 16 nov 2020 om 17:25
Is inderdaad vertraagd. Maw als je langer bij de persoon een chat hebt open staan, krijg je na ongeveer 3 min laatst gezien tijd te zien m. Lijkt dus op een soort vertraging in t weergeven.
Ik heb net hetzelfde probleem. (werk met Samsung) Alle apps erafgegooid en opnieuw geïnstalleerd. Het begon na een update denk ik! Mijn zoon werkt met een andere telefoon (iPHONE)en heeft dit probleem niet (of nog niet) Indien jullie een oplossing vonden graag een reactie.
Kan het toevallig niet met het dating gedeelte te maken hebben..... Dat wanneer iemand daar zit, wat discreet is. Dat de tijd, wanneer je in die omgeving zit, tijdelijk helemaal niet wordt weergegeven.......???
Ben ook de onlangs actie status kwijk geraakt bij Android
xLotteM
Gepubliceerde berichten1Inschrijfdatumzondag 15 november 2020StatusLidLaatste deelname16 november 2020 16 nov 2020 om 16:03
Het is bij mij heel gek, de ene keer zie ik diegene wel online en laatst gezien en daarna weer helemaal niks. Of diegene heeft alleen de actief status uitgeschakeld op Messenger, maar weer niet wat je dan allemaal wel en niet ziet
Titi
>
xLotteM
Gepubliceerde berichten1Inschrijfdatumzondag 15 november 2020StatusLidLaatste deelname16 november 2020 26 jul 2021 om 21:55
Heb hetzelfde probleem kom er zot van.kunnen ze dat nu niet oplossen.
Hoi! Is het bij iemand al opgelost. Van De personen waarvan ik eerst af en toe de actief status kon zien, kan ik nu helemaal niks meer zien! Wordt er gek van
Als je bij messenger op ‘actief’ of ‘actief geweest 1 uur geleden’, komt dat ook tevoorschijn als je alleen op Facebook hebt gekeken of moet je dan echt messenger gebruikt hebben?
7 nov 2020 om 14:46
8 nov 2020 om 11:35
9 nov 2020 om 20:29
22 dec 2020 om 13:08