Vertalen of spelling checken in Messenger

paesbrugghe Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum donderdag 23 maart 2017 Status Lid Laatste deelname 23 maart 2017 - Gewijzigd op 25 mrt 2017 om 09:05
 Profiel geblokkeerd - 11 jan 2018 om 08:43
Hallo
Ik wil iemand berichten sturen via messenger, maar die persoon woont in de VS en spreekt enkel Engels. Ik spreek en begrijp de Engelse taal wel, maar het schrijven lukt niet zo goed.

Mijn vraag. Is het mogelijk om in Messenger in het Engels te schrijven en het bericht dan op spelling en grammatica te controleren?
Dank u wel

2 reacties

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
Gewijzigd op 25 mrt 2017 om 09:07
Beste paesbrugghe,

Er is in Facebook Messenger helaas nog geen mogelijkheid om jouw berichten te vertalen en/of de spelling en grammatica ervan te checken voordat je ze verstuurt.

Wel kun je jouw berichten in het Nederlands schrijven en vragen of je chat-buddy de berichten zelf vertaalt met het linkje Vertaling bekijken (See translation).

Een andere optie is dat je Google Translate gebruikt om jouw teksten te vertalen alvorens je ze als berichtje verstuurt. De Google Translate is overigens ook als app te vinden op Google Play en iTunes. Deze kan je dan linken aan je WhatsApp en Messenger. Helaas ben ik bang dat die ook alleen de inkomende berichten vertaalt, dus om jouw Nederlandse berichten te lezen zou je chat-buddy de app wel kunnen gebruiken.

Mocht je zelf berichten in het Engels willen schrijven en je zit achter de computer, dan zijn er wel websites waar je je Engelse grammatica en spelling kunt checken voor je de berichtjes verstuurt. Hier onder een aantal handige links.

www.spelling.nu

www.grammarly.com

https://www.grammarcheck.net/

Laat ons weten of dit antwoord nuttig is geweest!

Met vriendelijke groet,
Het CCM-Team
0
Profiel geblokkeerd
10 jan 2018 om 10:21
I recommending you to use https://grammica.com/ Grammar Checker is a free online grammar check tool. Use spell check, grammar check, and find contextual mistakes in sentences for 28 different languages.
0
Profiel geblokkeerd
11 jan 2018 om 08:43
0
Word lid