Picasa op Windows 10

Gesloten
pjschmal Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum woensdag 15 maart 2017 Status Lid Laatste deelname 15 maart 2017 - Gewijzigd door RoelCCM op 16 mrt 2017 om 19:51
Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 - 20 mrt 2017 om 14:06
Ik heb Windows 10. Hoe kan ik Picasa gebruiken voor fotobewerking?
Bekijk ook:

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
20 mrt 2017 om 14:06
Beste Pjschmal,

Mocht je Picasa nog niet geïnstalleerd hebben, klik dan op de link beneden en doorloop de stappen van het installeren.
Download Picasa.

Als je het programma eenmaal op de computer hebt staan, kun je gemakkelijk met de optie Importeren foto's of mappen met foto's selecteren die je in Picasa wilt hebben. Ook kun je in Picasa zelf mappen aanmaken om zo je foto's te sorteren en organiseren.

Om foto's te bewerken klik je eenvoudig op de foto en dan krijg je aan de linker kant van je beeld een menu met de opties Basisbewerkingen, Finetunen en Effecten. Je kunt op YouTube vele handleidingen bekijken over alle mogelijkheden met Picasa, of je kunt zelf gewoon even proberen wat de effecten van alle opties zijn. Als je klaar bent met de foto, vergeet dan niet de foto met de toegepaste bewerking op te slaan.

Met Picasa kun je ook een collage, een video of diavoorstelling maken en teksten en muziek toevoegen. Die kan je dan appart opslaan in Picasa of op je computer om ze later met iemand te delen via de e-mail, YouTube, of Facebook.

Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord. Laat ons weten of je nog andere vragen hebt.

Met vriendelijke groet,
Het CCM-team
0
Word lid