Picasa

Opgelost/Gesloten
YamayaMarja Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 25 september 2017 Status Lid Laatste deelname 2 oktober 2017 - 25 sep 2017 om 12:38
YamayaMarja Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 25 september 2017 Status Lid Laatste deelname 2 oktober 2017 - 2 okt 2017 om 09:02
Hallo,
Ben nieuw hier en stel graag mijn vraag............
Ik heb Picasa3 op mijn laptop die draait onder Windows Vista en sinds vorig jaar heb ik een kleine reislaptop erbij waar ik ook op kan werken als ik onderweg ben.

Vanmorgen geprobeerd hierop Picasa3 te installeren maar men geeft aan dat Picasa3 niet meer geiinstalleerd kan worden en adviseert GooglePhoto te downlowden.

Is er nog een mogelijkheid mijn Picasa3 over te zetten op de kleine laptop met Windows10
Groeten van Yamaya

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
25 sep 2017 om 20:54
Beste Yamaya,

Picasa wordt helaas niet meer ondersteund, dus wordt het een beetje lastig om de software over te zetten.

Ik raad je aan om een gmail-account aan te maken. Je krijgt dan automatisch Google Foto's. Zet je bestaande foto's op Google Foto's. Dan staan ze meteen in de cloud en kun je ze van alle apparaten overal ter wereld bekijken, aanpassen en up/ downloaden.

Als je op Gmail of Google bent ingelogd, kun je naar het app-menuutje gaan en onderaan op 'meer weergeven'. Daar zie je dan het icoontje van Google Photo's. Je kunt overigens ook direct naar https://www.google.com/photos/about/ gaan.
zodra je bent ingelogd kun je foto's van je computer naar Google Foto's slepen. Het is best een handig programma en heeft meer mogelijkheden als Picasa.

Je kan op je telefoon ook de app installeren waarmee je foto's automatisch geüpload worden en er is een gratis back-up software-programma voor de pc, maar dat is optioneel.

Laat ons weten of het gelukt is!

Groet,
Roel CCM
1
YamayaMarja Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 25 september 2017 Status Lid Laatste deelname 2 oktober 2017
2 okt 2017 om 09:02
Dank voor je uitleg.
Het was even puzzelen maar het is gelukt.
0
Word lid