WPS Office verwijderen

erwtje911 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum woensdag 15 april 2020 Status Lid Laatste deelname 15 april 2020 - Gewijzigd op 17 apr 2020 om 01:29
 Erwtrje911 - 17 apr 2020 om 22:31
Goedendag,

Is er iemand die de perfecte manier kent om WPS office van een laptop te krijgen?
Dit lukt helaas niet via het configuratiescherm of via een andere uninstaller.
Alvast bedankt .


Mvg.Erwtje911

Configuratie: Windows / Edge 18.18363

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
17 apr 2020 om 01:39
Beste Erwtje911,

Zelf heb ik nog nooit van WPS Office gebruikgemaakt, maar na een beetje op andere fora en YouTube te hebben gekeken kom ik op het volgende:

Vanwege een 'bug' komt de software in Windows 10 vaak niet in de lijst Apps en onderdelen te staan, van waar software normaal gesproken verwijderd kan worden.

Mogelijke oplossing 1:

Ga naar de zoekfunctie in de taakbalk van Windows en typ WPS totdat in de zoekresultaten de gelijknamige app verschijnt. Klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor Verwijderen.

Mogelijke oplossing 2:

Ga naar de lijst met programma's in het 'oude' configuratiescherm. Typ in het zoekvenster van de taakbalk van Windows 10, typ Configuratiescherm en open dit en ga naar Programma's en onderdelen. De kans bestaat dat WPS Office in deze lijst wél gewoon verschijnt.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes,

Bob
CCM
1
Beste Bob,

heel hartelijk bedankt voor uw tijd en hulp i.v.m.. mijn wps office probleem.

Helaas heeft geen van uw voorgestelde oplossingen iets opgebracht.
En het rare is dat er nergens ,maar ook nergens een spoor te bekennen valt ,zowel via het configuratie scherm ,als via de Windows -instellingen

Ook niet via een extern programma zoals advanced uninstaller ,waarmee ik normaal mijn programma's verwijder zonder enige moeite.?
Volgens mijn bescheiden mening gaat het hier over hardnekkige bloatware ,(op een Asus laptop)., en dat zich ergens in het Windows register heeft genesteld.

Virusscanner vindt ook niks verdacht .
Raar maar waar.

We zoeken verder, Bob.
Bestaat er een goed programma waarmee je enkel bloatware van je nieuwe computer kan krijgen ?

Mvg.Erwin
0
Word lid