Toetsenbord vergrendelscherm verdwenen na software-update

Opgelost/Gesloten
Jeannette - 15 jan 2022 om 21:10
 Jeannette - 15 jan 2022 om 22:59
Mijn Samsung Galaxy Note 10 lite kan ik na een software-update niet opnieuw opstarten. Er verschijnt geen toetsenbord meer wanneer ik op het vak tik waar ik het wachtwoord voor ontgrendeling moet invullen. Ik kan nog wel tikken en vegen, maar voor alles (b.v. instellingen, uitschakelen of opnieuw opstarten) wordt mijn wachtwoord gevraagd, en dat kan ik dus niet invoeren.
Als ik Noodoproep open komt soms de "Pop-up: TouchPal (dat is mijn toetsenbord-app) stopt steeds". Tikken op: "App-info" leidt terug naar het opstartscherm. "App sluiten" laat alleen de pop-up verdwijnen en meer mogelijkheden zie ik niet.
Wat nu?

1 reactie

De oplossing bleek: de telefoon een harde herstart geven door (dacht ik) volume omlaag en power tegelijk ingedrukt te houden tot het Samsung logo verschijnt. Daarna kreeg ik op het vergrendelscherm wel weer het standaard Android toetsenbord en kon ik mijn wachtwoord invoeren. In de apps was opnieuw mijn toetsenbord verdwenen. Het door mij buiten Google Play om gedownloade toetsenbord is kennelijk niet compatible met de nieuwe software op de mobiel. Maar nu ik weer bij de instellingen kon heb ik mijn gedownloade toetsenbord-app verwijderd. Ik kreeg toen vanzelf weer het standaard Android toetsenbord terug. Probleem opgelost.
0
Word lid