Externe schijf werkt niet in Windows 10

Opgelost/Gesloten
aloysvankempen Gepubliceerde berichten 3 Inschrijfdatum zaterdag 24 oktober 2020 Status Lid Laatste deelname 29 oktober 2020 - Gewijzigd op 29 okt 2020 om 04:39
aloysvankempen Gepubliceerde berichten 3 Inschrijfdatum zaterdag 24 oktober 2020 Status Lid Laatste deelname 29 oktober 2020 - 29 okt 2020 om 08:42
Beste mensen ik heb nog een 2e computer waar Windows 7 op staat want de schijf en het geheugen van deze pc zijn te klein voor Windows 10.

Nu sloot ik vandaag een externe schijf (die ik altijd gebruik op mijn laptop waar Windows 10 op staat) aan op deze pc maar ik krijg het bericht dat mijn externe schijven niet worden herkend terwijl ik diezelfde externe schijven en usb sticks altijd al gebruikt heb op zowel W10 van mijn laptop als op W7 van mijn pc.

Kan iemand mij aan een oplossing helpen zodat mijn externe schijven en usb sticks zowel op mijn laptop met W10 als op mijn pc met W7 weer gaan werken?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Aloys van Kempen
Bekijk ook:

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
29 okt 2020 om 04:45
Beste Aloys,

Bedankt voor het plaatsen van jouw vraag op dit forum. Ik weet niet zeker of ik je probleem goed begrepen heb, gezien de titel suggereert dat de harde schijf niet in Windows 10 kan worden gelezen, terwijl als ik je bericht lees het juist lijkt dat het probleem zich in Windows 7 voordoet.

Indien het inderdaad om Windows 7 gaat, dan zou de oplossing mogelijk in dit artikel kunnen staan. Gaat het toch om Windows 10? Dan raad ik je aan om de hier beschreven stappen door te lopen.

Hopelijk lukt het je hiermee.

Groetjes,

Bob
CCM


Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
aloysvankempen Gepubliceerde berichten 3 Inschrijfdatum zaterdag 24 oktober 2020 Status Lid Laatste deelname 29 oktober 2020
29 okt 2020 om 08:42
Hallo Bob,
erg bedankt voor je tips die ik ga uitproberen. Voor de duidelijkheid: De externe schijven en usb sticks werken wel op mijn laptop met Windows 10 maar worden niet herkend op mijn pc met Windows 7.
Met vriendelijke groet en nogmaals bedankt voor je tips.
Aloys
0
Word lid