Instagram account verwijderen

Gesloten
wiebew1156 - Gewijzigd op 18 jan 2021 om 18:47
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 21 jan 2021 om 18:53
Goedendag,


Ik wil een Instagram-account verwijderen waar ik het email adres en wachtwoord niet meer van weet. Kleindochter heeft die op mijn pc geïnstalleerd, maar inloggegevens niet meer bekend. Wil er graag van af.

Configuratie: Macintosh / Chrome 87.0.4280.141

3 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
18 jan 2021 om 19:13
Beste wiebew1156,

Instagram is een sociaal netwerk dat normaal gesproken niet lokaal (op een computer wordt geïnstalleerd). Het gaat om een mobiele applicatie, die door gebruikers ook kan worden geopend op een pc door naar de website van Instagram te gaan.

Zou je ons kunnen laten weten over welk besturingssysteem je beschikt. In geval dat Windows 10 is, zou dat het enige besturingssysteem zijn waarvoor een op de computer installeerbare versie van Instagram bestaat. Klopt het dat er inderdaad een Instagram-programma op je pc staat? Of verschijnt Instagram alleen als je op het internet gaat? (Bijvoorbeeld via Microsoft Edge of Google Chrome.)

Alvast bedankt voor de informatie.

Groetjes,

Bob
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
21 jan 2021 om 18:53
Beste Wiebe,

In het geval van Google Chrome op de iMac zouden alle Instagram-sporen in principe gewist moeten worden door de internetgeschiedenis te verwijderen. Hoe je dat kunt doen, lees je hier. Vooral het verwijderen van de Cookies en andere sitegegevens is daarbij belangrijk.

Voor wat betreft Android zou ik je aanraden om de Instagram-app in zijn geheel van het toestel te verwijderen. Dat doe je als volgt:

Open de Google Play Store-app

Tik op het menu-icoon (drie horizontale strepen) en daarna op Mijn apps en games

Zoek in de lijst die je nu te zien krijgt naar Instagram, tik op die app en vervolgens op Verwijderen


Groetjes,

Bob
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
wiebew1156 Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum zondag 17 januari 2021 Status Lid Laatste deelname 20 januari 2021
Gewijzigd op 20 jan 2021 om 18:51
Hallo Bob,

Heb beide, zowel Google Chrome (Imac) of via de app op telefoon (Android)

Met vriendelijke groet,

Wiebe
0
Word lid