Meldingen Ccleaner

Gesloten
Bert - Gewijzigd op 27 nov 2020 om 00:26
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 9 dec 2020 om 04:04
Elke keer dat ik Ccleaner gedraaid heb, heb ik nog steeds meldingen van Microsoft Edge en Internet Explorer terwijl ik beide programma`s heb uitgeschakeld Het betekend dus dat Windows nog steeds verbinding maakt.
Hoe schakel ik deze verbindingen wel volledig uit?

4 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
Gewijzigd op 27 nov 2020 om 01:11
Beste Bert,

Ik vermoed dat dit komt omdat de programma's mogelijk nog toestemming hebben om op de achtergrond te draaien. Als je gebruikmaakt van Windows 10, ga dan achtereenvolgens naar Instellingen > Privacy en klik in het menu aan de linkerkant op Achtergrond-apps.

Kijk of Microsoft Edge en Internet Explorer in deze lijst staan en schakel die naar de Uit-positie. In mijn geval (zie onderstaande afbeelding), ben ik helemaal geen fan van programma's die zonder mijn toestemming op de achtergrond draaien. Ik heb daarom alles op Uit gezet.



In Microsoft Edge is er ook een functie om die browser via een andere weg te verbieden om op de achtergrond te draaien. Dat doe je door Edge te openen en in de rechterbovenhoek op het icoontje met de drie puntjes te klikken. Daarna klik je op Instellingen.

Selecteer vervolgens in het linkermenu de optie Systeem en zet rechts de schakelaar naast Apps op de achtergrond blijven uitvoeren wanneer Microsoft Edge wordt gesloten op Uit.



Ik hoop dat dit de oplossing is.

Groetjes,

Bob
CCM


1
Hallo Bob,
alles staat uitgeschakeld en toch verschijnen ze nog.
0
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
30 nov 2020 om 21:39
Beste Bert,

Jammer dat mijn tips hert probleem niet hebben kunnen verhelpen. Indien je je aan de meldingen over Internet Explorer en Edge ergert, zou je ervoor kunnen kiezen om in Ccleaner een Custom Scan aan te maken en dan alles wat met die browsers te maken heeft uit te vinken.

Groetjes,

Bob
CCM
0
Het feit dat ik beide programma`s heb uitgeschakeld en er nog steeds in ccleaner nog meldingen verwijderd worden van beide programma`s . Het betekend dat beide programma`s nog actief zijn, en dus nog steeds contakt maken met microsoft. Dus de vraag nogmaals hoe kan ik zowel edge als internet explorer volledig van mijn pc kan verwijderen.
0
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
9 dec 2020 om 04:04
Beste Bert,

Microsoft Edge is te verwijderen door in Windows 10 naar Instellingen en daarna naar Apps te gaan. In de lijst die daar wordt weergegeven, kun je op Edge klikken om vervolgens voor Verwijderen te kiezen.

Internet Explorer is ook via dat menu te verwijderen, echter moet je daar eerst op Optionele onderdelen klikken:



Klik daar op Internet Eplorer en kies voor Verwijderen.

Groetjes,

Bob
CCM

0
Word lid