Realtek audioconfiguratie kan geen geluid afspelen

Opgelost
joep - Gewijzigd op 8 jan 2019 om 05:58
 Boldi - 5 jan 2023 om 10:39
Ik heb geen geluid van audio afspelen op mijn computer en ik heb echt van alles geprobeerd. Wie o wie kan mij helpen?
Bekijk ook:

2 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
5 nov 2018 om 20:47
Beste joep,

Excuses voor de vertraging. Dit is een lastige! Ik heb zelf even rondgekeken en ik denk dat volgende een oplossing zou kunnen bieden:

Klik linksonder je scherm op de Windows-knop en klik vervolgens op Instellingen. In het venster dat nu opent selecteer je de optie Apparaten. Scroll nu naar onderen en klik onder 'Verwante instellingen' op Apparaatbeheer.

Apparaatbeheer zal zich nu in een nieuwe venster openen. Klik nu achtereenvolgens op het pijltje naast Besturing voor geluid, video en spelletjes en dubbelklik op Realtek High Definition Audio.

Klik nu op het tabblad met de naam Stuurprogramma en vervolgens op Stuurprogramma bijwerken. Als laatste klik je nu op Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken. Windows zal nu op het internet zoeken naar eventuele nieuwe stuurprogramma's voor de geluidskaart van je computer. Indien er een nieuwer stuurprogramma gevonden wordt, installeert Windows deze automatisch.

Indien bovenstaande niet het gewenste effect geeft, zou je volgende kunnen proberen:

Ga terug naar het scherm Stuurprogramma bijwerken en kies deze keer voor de optie Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken. Vervolgens klik je op Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer. In de getoonde resultaten selecteer je nu het stuurprogramma met de naam High Definition Audio Device en klik op Volgende. Indien Windows nu een waarschuwing toont, klik je op Ja om verder te gaan. Het geselecteerde stuurprogramma wordt nu geïnstalleerd.

Hopelijk lost een van bovenstaande tips de problemen met het geluid van je computer op!

Groetjes,

Bob
CCM
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

5

Dankuwel het heeft heel erg geholpen!

0
mijn asus tablet geen geluid !
hoe kan doe
0
Word lid