Het gradenteken typen op een ChromeBook

Opgelost
117595 - Gewijzigd op 16 jan 2019 om 05:13
 Rays - 8 nov 2023 om 13:07
Hoi. Hoe typ je een gradenteken op een ChromeBook? Bedankt voor je hulp.
Bekijk ook:

3 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
16 okt 2018 om 02:24
Beste 117595,

Zelf heb ik geen ChromeBook en ook mijn collega's hier bij CCM hebben er geen.

Navraag heeft mij echter geleerd dat het vrij gecompliceerd is om dit teken te maken op een ChromeBook, maar het is zeker mogelijk! Je doet dit namelijk door in eerste instantie tegelijkertijd de volgende toetsen in te drukken: Ctrl + Shift + u.

Je komt nu in de zogenaamde unicode-modus terecht. Door nu achtereenvolgens 00B0 (nul-nul-b-nul) te typen en daarna spatie, zou er een gradenteken op je beeldscherm moeten verschijnen.

Ik ben benieuwd of het hiermee lukt.

Groetjes,

Bob
CCM
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

21

sorry ik heb een chromebook en moest dit gebruiken voor een schoolproject maar helaas als ik ctrl - shift - u intoets tegelijk verschijnt er een gewone u of een U dus de tweede stap kan ik ook niet proberen

(als ik iets fout heb gedaan zeg het asjebliefd, ik heb het nodig)

0

Dag Fyline, het lukt wel als je precies doet wat er staat, dus eerst Ctrl Shft u dan zie je een u staan en dan 00b0 en een spatie typen en dan krijg je het graden symbool.

Ineke

1
Eagle_Eyez_17 > Ineke
6 dec 2022 om 08:15

Ik heb dit ook geprobeerd, maar lijkt helemaal niet te werken.

Dan krijg ik ook 'u00b0'

Werk je in een speciaal programma ofzo ?

0

als je het in de goede volgorde doet werkt het gewoon hoor 

want eerst doe je ctrl shift en u tegelijkertijd en dan een typ je 00bo in en dan een spatie en dan werkt het gewoon hoor °

1

Je moet goed aan de spatie op het eind denken, dan lukt het wel

0
Word lid