Test mailverzenden lukt niet.

Gesloten
Quinlann56 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum donderdag 14 juni 2018 Status Lid Laatste deelname 15 juni 2018 - 14 jun 2018 om 16:09
Quinlann56 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum donderdag 14 juni 2018 Status Lid Laatste deelname 15 juni 2018 - 15 jun 2018 om 20:45
Vandaag heb ik in windows 10 versie 1803 het Thunder emailprogramma geinst.
Imap en smtp staan goed. Binnenhalen emails gaat perfect. Maar wil ik een mail verzenden, dan ontvang ik de melding, dat het verzenden mislukt is. Dit vanwege de wachttijd voor de verbinding met de uitgaande (smtp) server smtp.upcmail.nl is verlopen.

Ontvangen dus oke.
Verzenden niet oke.

Wat moet ik anders instellen

Groet.

2 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
14 jun 2018 om 23:37
Beste Quinlann56,

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Wat ik op een andere forum gelezen heb, is dat alles wat ooit upcmail was inmiddels helemaal door Ziggo is overgenomen. De upc-server voor inkomende mail schijnt nog wel te werken, maar de server voor uitgaande mail is vervangen door smtp.ziggo.nl.

Wellicht kun je het nog eens proberen met onderstaande instellingen?

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mail wachtwoord

Ook deze pagina van Mozilla Thunderbird kan wellicht hulp bieden.

Groetjes,

Bob
CCM
0
Quinlann56 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum donderdag 14 juni 2018 Status Lid Laatste deelname 15 juni 2018
15 jun 2018 om 20:45
Hartelijk dank BobCCM voor het meedenken. Ik ben nu zover dat ik: naam@kpnmail.nl zie toegevoegd bij de rubriek, "lokale mappen".

Alles werkt eigenlijk. Ik lijkt ook verbonden met de server, als ik een mail verstuur. Echter breekt de server af vanwege tijdsverloop.

Oke, ik zal smtp.upcmail.nl wijzigen in smtp.ziggo.nl. moet ik dan het hele account opnieuw invullen?

Ik krijg namelijk onder "opties, account, uiygaande servet, niet geopend. Ik lees dan: " dit account bestaat al".

Groet, Quinlann56
0
Word lid
Bekijk ook