Gimp

Gesloten
Bezauerhof1 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum dinsdag 6 maart 2018 Status Lid Laatste deelname 9 maart 2018 - 6 mrt 2018 om 12:01
Bezauerhof1 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum dinsdag 6 maart 2018 Status Lid Laatste deelname 9 maart 2018 - 9 mrt 2018 om 14:08
Ik wil Gimp voor de eerste keer gebruiken en wil foto's met daaronder tekst van vakantie waar ik geweest ben op een datum
hoe moet ik dat doen?

2 reacties

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
6 mrt 2018 om 20:02
Beste Bezauerhof,

Je kunt in het linker menu van je Gimp-venster op de text tool klikken, dat is het icoontje met de hoofdletter A. (Of via Tools en dan Text). Klik dan met je linkermuisknop op de afbeelding waar jij de text wilt plaatsen. (Je kunt het later nog verschuiven dus het luister nu niet zo nauw.) Houd de muisknop ingedrukt en trek een vierkantje ter grote van de text die je wilt plaatsen. (Ook de grootte van het tekstvak kun je later nog bijstellen.)

Automatisch moet dan het pop-up venster Tools Options verschijnen op het tapblad Text aan de rechter kant van je scherm. Mocht dat niet zo zijn, ga dan View en klik op Tools Options.

In het tapblad Text kun je de kleur, het lettertype, de grootte, etc. instellen. Klik vervolgens weer met de linkermuisknop in de text box die jij net hebt aangemaakt om iets te schrijven.

Mocht je iets willen veranderen dan kun je dat in het tapblad Text in de Tools Options doen.

Als je klaar bent kun je ook nog in het linkerbovenhoekje van je text box klikken om het te slepen naar een andere positie op je foto.

Ik hoop dat het hiermee lukt!

Groet,
Roel CCM
0
Bezauerhof1 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum dinsdag 6 maart 2018 Status Lid Laatste deelname 9 maart 2018
9 mrt 2018 om 14:08
Ik heb tekst in de foto bewerkt gekregen maar de tekst blijft na opslag met stippellijn omcirkeld wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik tekst onder een foto aanmaken?
0
Word lid