Windows 10 herkent externe harde schijf niet meer

Memysel Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum dinsdag 3 januari 2017 Status Lid Laatste deelname 3 januari 2017 - Gewijzigd op 4 jan 2019 om 00:10
Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 - 31 mrt 2017 om 22:26
Goedendag,

Ik zit met een probleem. Mijn laptop herkend één van mijn externe harde schijven niet meer. Nadat ik nog een externe harde schijf had aangeschaft, heb ik deze ook even aangesloten. Ze zijn beide van het merk Intenso.
De schijf die niet herkend wordt, is de 2 Tb. Op deze schijf staan al mijn belangrijke bestanden, dus formatteren is geen optie.

Ik heb het hele internet afgezocht naar mogelijke oplossingen. Opslag schijfbeheer. Het toekennen van een ander schijfnummer lukt niet, want de schijf is niet zichtbaar in schijfbeheer. Wel bij mijn apparaten.
Na alle waarschijnlijkheid heeft het iets te maken met de identieke schijven. Hoewel de nieuwe Intenso (werkende) een harde schijf , 3 TB mét externe voeding is.

Mogelijke oorzaken zijn bij mij bekend, maar de aanbevolen oplossingen die ik al heb toegepast, werken tot nu toe niet.
Wie kan mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank.



Bekijk ook:

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
31 mrt 2017 om 22:26
Beste Memysel,

In deze How-To hebben we het probleem opgelost. Het gaat hier specifiek om een usb-stick, maar de stappen zijn hetzelfde voor jouw externe harde schijf.

Laat ons weten of dit nuttig was!

Met vriendelijke groet,
Het CCM-team
0
Word lid