Wel wifi maar geen internet

Gesloten
rvdbruggen Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum donderdag 31 december 2020 Status Lid Laatste deelname 31 december 2020 - Gewijzigd op 31 dec 2020 om 18:43
 rvdbruggen - 4 jan 2021 om 09:13
Bedraad verbind mijn laptop wel met mijn netwerk maar op wifi niet. In de beschikbare netwerken zie ik overigens een netwerk waarmee ik wel verbinding kan maken. De wifi op mijn andere laptop werkt wel . Ik heb zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt ook niet de aanwijzingen op dit forum met betrekking tot opdrachten in het commandoprompt. Om gek van te worden. Kan iemand mij hiermee helpen?

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
31 dec 2020 om 18:49
Beste rvdbruggen,

Het zou kunnen dat er een probleem is met de netwerkkaart die in je laptop zit. In sommige gevallen kunnen dergelijke fouten worden opgelost door het stuurprogramma (de driver) van je laptop te updaten.

Afhankelijk van het merk en het model van je laptop, zou je eens op de website van de fabrikant kunnen kijken of er inmiddels een nieuwer stuurprogramma beschikbaar is.

Als alternatief is er het gratis te gebruiken programma Driver Booster. Die zoek automatisch naar eventuele nieuwe (of betere) stuurprogramma's. Driver Booster is hier op CCM gratis te downloaden.

Groetjes,

Bob
1
Dag Bob,
Allereerst dank voor je antwoord. Het updaten van stuurproigramma's doe ik regelmatig met advanced systemcare.
Maar zoals ik schreef maakt mijn laptop wel verbinding met het (onbeveiligde) netwerk van de buren. Het probleem is nog raadselachtiger geworden door het feit dat ik zarterdag een nieuw moederbord met een i7 processor in deze laptop heb geplaatst en het probleem zelfs daardoor niet opgelost werd. Ik kom ermee op internet via wifi van de buren, op mijn eigen netwerk via de kabel en verder werken alle laptops in huis gewoon wel.
Zit er iets in ms-dos waardoor dit probleem ontstaat?

Vriendelijke groet René
0
Word lid