Hoe kan ik mijn uTorrent-ratio verhogen?

Opgelost
Wim - Gewijzigd op 15 sep 2020 om 00:47
 Tukker39 - 17 sep 2020 om 16:30
Het downloaden van E-pub boeken met uTorrent gaat goed, maar het delen niet waardoor mijn ratio bij extremetorrents niet voldoet.

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
15 sep 2020 om 00:53
Beste Wim,

Om een goede ratio te kunnen behalen in uTorrent, is het belangrijk om een paar torrents te delen van bestanden (boeken) die op dit moment heel populair zijn. Zo zou het kunnen zijn, dat er weinig vraag is naar de E-pub boeken die je zelf gedownload hebt. In dat geval zijn er wellicht maar weinig mensen die dezelfde boeken zoeken en om die reden deel je niet of nauwelijks.

Het is daarom verstandig om een paar E-pubs te downloaden van de boeken waar nu veel vraag naar is. Ook al wil je die boeken zelf waarschijnlijk helemaal niet lezen. Je zal zien dat je daardoor veel meer gaat delen, met als gevolg dat de ratio omhoog gaat.

Wat ook belangrijk is, is om uTorrent zo veel mogelijk (op de achtergrond) aan te laten staan. Wanneer jij niet zelf een torrent aan het downloaden bent, is de kans groot dat er andere mensen zijn die wél downloaden en je biedt ze daardoor de kans om de bestanden via jouw computer binnen te halen.

Groetjes,

Bob
CCM
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
Hoi Bob,

Bedankt het probleem zou idd kunnen zijn dat ik te weinig boeken download waar vraag naar is.
Het is namelijk zo dat ik zo ver ik kan zien, ik niets deel van mijn gedownloade boeken waarddor
mijn ratio niet meer voldoet aan het vereiste ratio.

Groetjes,

Wim
0
Word lid