Hoe werkt SEO?

Opgelost/Gesloten
JorisBrakel Gepubliceerde berichten 32 Inschrijfdatum maandag 20 april 2015 Status Lid Laatste deelname 24 juni 2017 - 26 jun 2015 om 04:00
Depcman Gepubliceerde berichten 45 Inschrijfdatum maandag 20 april 2015 Status Lid Laatste deelname 19 december 2016 - 30 jun 2015 om 10:25
Toen ik marketing studeerde stond internet nog in zijn kinderschoenen dus ik heb weinig kaas gegeten van de termen seo, sea etc. Ben toch wel heel benieuwd omdat ik er veel mensen over hoor praten.

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat seo precies inhoudt?

Alvast dank!

Joris Brakel

1 reactie

Depcman Gepubliceerde berichten 45 Inschrijfdatum maandag 20 april 2015 Status Lid Laatste deelname 19 december 2016 12
30 jun 2015 om 10:25
Hey Joris,

SEO betekent Search Engine Optimization, oftewel Zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in: de optimalisatie van internetpagina(s) zodat ze beter ranken in de zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing. In de praktijk betekent dit onder andere dat je goede content nodig hebt en dat je in je content zoektermen gebruikt die populair zijn, zodat jouw content/website beter gevonden wordt.

Over SEO zijn hele studies te vinden. Voor uitgebreidere informatie zou ik gewoon eens beginnen te lezen op Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachineoptimalisatie

Mocht je SEO zelf als professional willen gaan gebruiken, raad ik je aan een SEO cursus te doen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Gr. Depcman
0
Word lid