Google Assistant verwijderen

Opgelost/Gesloten
flipjekast Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum zaterdag 15 september 2018 Status Lid Laatste deelname 15 september 2018 - Gewijzigd op 3 jan 2019 om 23:52
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 10 jan 2019 om 04:36
Hallo,

Hoe verwijder ik de spraakassistent op mijn Android 8 mobiel? Als ik een tekst wil ingeven in de Google-zoekbalk krijg ik die spraakassistent, kan niet meer op het toetsenbord, vervelend dus.

Heb bij instellingen al enkele dingen uitgeschakeld , onderbroken, maar steeds komt de melding 'oké Google' , tik en spreek enzo, dus hoe te verwijderen, ik ben een senior dus niet al teveel kennis met dit, naja, wie kan helpen, dank alvast.

2 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
16 sep 2018 om 16:54
Beste flipjekast,

Kijk eens op deze officiële pagina van Google. Hier wordt uitgelegd hoe je de Google Assistant, ofwel 'Ok Google' kunt uitschakelen.

Groetjes,

Bob
CCM
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

3
Dank voor reactie.

Ik heb bij instelling van Google , op de officiële pagina én ingelogd,
dit gewijzigd, uitgeschakeld, het helpt echt niet, dus mijn vraag is : hoe >verwijder< ik de spraakassistent?

Op Google kun je wel gesprekken verwijderen enzo, ik wil die assistent eraf, bovendien kan ik nu geen tekst invoeren om te zoeken , op de pagina zie ik ook geen contact formulier om te vragen, wel een Engelstalige community, daar heb ik al gevraagd maar helaas geen reactie, naja, schijnbaar moeilijk iets en ik begin ervan te balen, dat Google gedoe, en overweeg een ander besturingssysteem op de smart telefoon te hebben, deze ellende is voortgekomen na automatische update naar Android 8, heb ook al geprobeerd om met de fabrieksinstellingen naar oorspronkelijk Android 6 terug te gaan, ha, dat gaat niet je krijgt domweg die 8.
1
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
10 jan 2019 om 04:36
Hi flipjekast,

Ik zie dat deze topic en jouw vraag nog steeds niet opgelost zijn. Wellicht heb je iets aan dit filmpje op YouTube, waar in het Engels uitgelegd wordt hoe de spraakassistent uitgeschakeld kan worden. In zijn geheel verwijderen is volgens mij een lastige klus, maar dit filmpje behandeld meerdere vormen om van de assistent af te komen.

Succes ermee!

Groetjes,

Bob
CCM
0
Word lid