Externe HD: opstart-usb windows 10 op gemaakt: data recup?

Gesloten
Help_PC Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum vrijdag 3 november 2017 Status Lid Laatste deelname 3 november 2017 - 3 nov 2017 om 16:22
 Help_PC - 6 nov 2017 om 16:25
Ik maakte een opstart USB voor windows 10. Hiervoor stak ik een USB in m’n laptop. Echter, ook m’n externe harde schijf zat nog op m’n laptop. Het onmogelijke gebeurde: ik moet de verkeerde letter geselecteerd hebben waardoor m’n externe HD (zonder bericht) volledig gewist werd om de opstartbestanden te maken.
Ik las echter dat wissen geen probleem is veelal, maar dat het schrijven de data echt wist.
Na aanmaak zag ik van m’n 250GB externe HD nog 32 GB zichtbaar. Via het programma Active@Partition Recovery zag ik dat er een unallocated partition is van 200GB.
M’n vraag is nu: is er een kans dat er nog data op deze schijf staat en zo ja, hoe kan ik deze recupereren?
Alvast bedankt!

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
4 nov 2017 om 03:17
Beste Help_PC,

Via onze website kun je Recuva downloaden.

Het programma is snel te installeren en gebruiken. Met dit programma zou het moeten lukken je gegevens terug te krijgen.

Laat ons weten of het gelukt is!

Met vriendelijke groet,
RoelCCM
0
Dag Roel,

bedankt voor je reactie, maar dat deed ik reeds vooraf. Ik vond 7000 bestanden terug, maar geen enkel bleek te openen zijn. Bovendien zat er geen enkele foto tussen, wat mijn grootste verlies is.
0
Word lid