Websites bezoeken en downloaden en uploaden zooooo traag

Opgelost/Gesloten
johanny-xyz Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum zondag 7 juli 2019 Status Lid Laatste deelname 7 juli 2019 - Gewijzigd op 8 jul 2019 om 10:30
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 8 jul 2019 om 21:07
Goedendag,

De halve week bezig geweest om mijn steeds trager wordende systeem te updaten. Er bleek ergens een foutje te zitten dus Windows kon zijn nieuwe gratis versie 1903 (KB4501375) niet installeren. Is uiteindelijk wel gelukt met een ISO-bestand als geheel ter vervanging van de Windows die ik had!
Vervolgens Firefox eveneens geupdated. Echter na 3 keer kreeg ik in de gaten dat Microsoft en Mozilla aan het ruziën zijn over een standaard startpagina. Hoe gek wil je het hebben? Gevolg is wel dat ik de oude instellingen van Firefox ben kwijtgeraakt :).

Nadat ik alles dus had opgefrist, zoals Firefox dat noemt, is de traagheid inmiddels ongewijzigd. Echt waar, ik snap er niets van. Downloaden met 15 tot 30 KB/sec. Volgens mij is dat ongeveer een factor 1000 minder dan wat ik van Ziggo geleverd krijg. En Ziggo levert dat echt, want de MacBook Pro van mijn vrouw loopt zonder mankeren over dezelfde WiFi router.

Voor de bescherming vanaf buiten heb ik COMODO Internet Security Premium lopen.

Zou hieraan iets te doen zijn?

Bedankt alvast,
johanny-xyz


Configuratie: Windows / Firefox 67.0



Inmiddels is gemeten dat op het modem van Ziggo de signalen goed in/out gaan; maar ook dat mijn wifi-router bijna de geest gegeven heeft en minder dan 1% downloadsnelheid overhield.
Vanaf de verslechtering van het signaal tot nu heeft 14 dagen geduurd en mij heel wat hoofdbrekens gekost.
Gelukkig werkt alles weer zoals het hoort en met een nieuwe wifi-router :).
Bedankt voor jullie interesse!!

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
8 jul 2019 om 21:07
Beste johanny-xyz,

Wij zijn blij om te lezen dat je inmiddels al een oplossing hebt gevonden voor je probleem. Hopelijk heb je nu via je nieuwe wifi-router weer gewoon een prima werkende internetverbinding.

Groetjes,

Bob
CCM
1
Word lid