Verouderde WD Unlocker werkt niet

Gesloten
Robert - 28 jan 2022 om 22:57
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 11 feb 2022 om 23:56
Hallo,

ik heb een oude externe WD schijf met een Unlocker die mijn nieuwe Apple niet kan lezen. In mijn zoektocht naar hulp hierbij lees ik op jullie pagina het volgende - in mijn ogen absurde - advies:

"WD Security
Voer vijf keer op een rij een fout wachtwoord in. Na de vijfde keer zal je gevraagd worden of je je schijf wilt verwijderen. Stem in met de voorwaarden en klik vervolgens op Erase Drive."

Dat kan toch niet de bedoeling zijn, dan verwijder ik alle informatie op deze schijf!

Dat zouden jullie er toch op z'n minst er bij moeten vermelden, straks volgt iemand zoals ik blind jullie instructies op en dan is die alles op de schijf kwijt :-(

Kunnen jullie mij ook vertellen hoe ik die verouderde unlocker kan upgraden of omzeilen zodat de info op de schijf niet verloren gaat?

Hartelijke groet

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
11 feb 2022 om 23:56
Beste Robert,

Zoals in ons artikel staat vermeld kan onze oplossing leiden tot dataverlies:

Hieronder laten we drie verschillende scenario’s zien die je kunnen helpen om opnieuw toegang tot je externe harde schijf te krijgen. Houd er rekening mee dat sommige van deze oplossingen kunnen leiden tot dataverlies – het is dan ook raadzaam om eerst een backup van je bestanden te maken voordat je begint.

Helaas kennen wij geen oplossing om een WD-schijf te unlocken waarbij je gegarandeerd geen data zal verliezen. Persoonlijk raad ik je aan om eens te kijken op andere bronnen, zoals bijvoorbeeld het officiële WD-forum of op YouTube, waar ongetwijfeld video's zijn van mensen die hetzelfde probleem als jij hadden.

Succes!

Groeten,
1
Word lid