TLD blokkeren 365 Outlook App

Opgelost/Gesloten
Carel - Gewijzigd op 25 okt 2019 om 04:22
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 11 nov 2019 om 04:46
Hoe blokkeer ik mail afkomstig van een TLD welke niet voorkomt in de lijst met TLD's

Voorbeelden van TLD's die niet in de lijst voorkomen:
.icu
.best

2 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
25 okt 2019 om 04:28
Beste Carel,

Klopt het dat je gebruikmaakt van de desktopversie van Outlook? Als dat het geval is, kun je deze domeinen op de volgende manier toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders:

Ga in de taakbalk aan de bovenkant van het beeldscherm naar Start en klik naar Verwijderen op het persoon-icoontje.

In het dropdown-menu dat nu verschijnt kies je voor Opties voor ongewenste e-mail en ga naar de tab met de naam Geblokkeerde afzenders. Door op Toevoegen te klikken, kun je nu het te blokkeren domein toevoegen.

Hopelijk kan je hier wat mee.

Groetjes,

Bob
CCM
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
Ha Bob

Het klopt dat ik van de destopversie gebruik maak.
Met wat je omschrijft blokkeer ik alleen een volledig e-mailadres, maar ik wil alle e-mailadressen blokkeren die bijvoorbeeld eindigen op bijvoorbeeld .icu of .best

Op één of andere manier ben ik in de databank van een stel mafkezen terecht gekomen en wordt nu overladen met spam. Aangezien niemand van mijn connecties gebruik maakt van een bijvoorbeeld .icu of .best domein wil ik dit blokkeren.

Gr.,

Carel
0
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
27 okt 2019 om 23:39
Hallo Carel,

Toch zou je via ditzelfde onderdeel van Outlook naar mijn mening ook gehele domeinen moeten kunnen toevoegen. Heb je dat al weleens geprobeerd?

Bijvoorbeeld zoals ik in onderstaande schermopname laat zien:



Hopelijk biedt dit de oplossing.

Groetjes,

Bob
CCM
0
Hallo Bob

Dit heb ik al voor dit forum geprobeerd en heeft totaal geen zin.
Ook *.icu of zelfs *@*.icu (zag ik ergens in een forum voorbij komen) heeft geen zin.

Gr.,

Carel
0
Ha Bob

Ik heb de oplossing gevonden. Het lijken veel stappen en moeilijk, maar dat valt best mee.

Om spam afkomstig met bijvoorbeeld tld .icu automatisch in de map ongewenste mail te krijgen, moet je het volgende doen:

- klik op Start in de bovenbalk van de Outlook app zodat het sub-menu opent.

- klik in het submenu op Regels, wanneer Regels niet direct zichtbaar is (soms wel soms niet, maar dat is MS logica) klik je eerst op Verplaatsen en dan vervolgens op Regels.

- klik vervolgens op Regel maken (Er kan een opmerking komen dat er regels zijn die in conflict zijn met MS Exchange, ........ welke Regels wil je opslaan? Klik dan op SERVER)

- vink niets aan en klik op Geavanceerde opties

- vink vervolgens onder "Welke voorwaarde(n) wilt u controleren", bij Stap1 met specifieke tekst in het adres van de afzender aan en in de tekst bij Stap 2 (welke hierdoor verschenen is) klik je op specifieke tekst. Een nieuw vensterje zal zich openen.

- geef nu op waar je naar op zoek bent (in mijn geval .icu) en klik op Toevoegen. (In mijn geval was ik ook op zoek naar .best, dus heb ik dit ook toegevoegd.) Na het toevoegen komt dit te staan in de zoeklijst en wanneer je klaar bent klik je op OK. Het vensterje zal gesloten worden

- klik onderin het nog openstaande venstertje nu op Volgende

- vink bij Stap 1 bij wat je met het bericht wil doen, verplaats het bericht naar naam map aan. In mijn geval, omdat ik wil kunnen controleren of er misschien toch mail van die tld binnenkomt wat geen troep is. In Stap 2 klik je op naam map. er opent weer een venstertje waarin je de map Ongewenste e-mail aanklikt en daar op OK klikt. Het venstertje sluit zich.

- klik vervolgens, in het nog openstaande venster, op Volgende

- nu wordt er gevraagd of er uitzonderingen zijn. (In mijn geval niet) Klik op Volgende

- bij Stap 1 geef je een naam aan de regel (zodat je hem makkelijk kan terugvinden en kan bewerken of verwijderen

- bij Stap 2 vink je Schakel deze regel in aan

-bij Stap 3 contoleer je of je tevreden bent met wat de regel gaat doen

- ben je niet tevreden klik je op Vorige (zoveel keer als nodig en pas je aan wat nodig is). Wanneer je tevreden bent klik je op Voltooien

Nu zal in het vervolg alle mail die eindigt op .icu en .best in de map ongewenste mail belanden.

Gr.,

Carel
0
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
11 nov 2019 om 04:46
Beste Carel. Wat fijn dat je de tijd hebt genomen om de oplossing hier zo uitgebreid uit te leggen. Dit wordt zeer gewaardeerd door het team van CCM, maar ook door andere forumgebruikers, die wellicht met hetzelfde probleem te kampen hebben.

Groetjes,

Bob
CCM
0
Word lid