Naam veranderen in Microsoft Edge

Opgelost/Gesloten
Edge - Gewijzigd op 7 aug 2019 om 20:34
 C. - 11 aug 2019 om 17:57
Hallo. Ik kan de voorgestelde suggestie (veranderen naam) niet toepassen want MS is altijd ergens op de achtergrond bezig. Wat ik ook doe. Wat kan ik hieraan doen? Het leek me zo'n elegante oplossing :)

Wie kan mij hiermee helpen?
Bekijk ook:

2 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
7 aug 2019 om 20:37
Beste Edge,

Dank voor het plaatsen van jouw vraag op ons forum. Ik heb je vraag even goed bekeken, maar het is me niet helemaal duidelijk waar of op welk moment (van de installatie bijvoorbeeld) je gevraagd wordt om je naam te veranderen. Zou je ons kunnen helpen met een zo duidelijk mogelijke uitleg? Een eventuele screenshot (schermopname) zou ook heel handig zijn.

Alvast hartelijk dank.

Groetjes,

Bob
CCM
1
Hi, ja je hebt gelijk het was hoogst onduidelijk. Ik reageer op het artikel om ms edge te verwijderen - wat dus niet wordt aangeraden - maar in plaats daarvan de naam van een bestand aan te passen. Leek me een elegante oplossing, alleen ms edge is altijd ergens op de achtergrond bezig en ik krijg dus iedere keer de melding dat ik het bestand/map eerst moet sluiten. Maar ja... voor een leek, waar dan? Ik zie het nergens open staan. Dus vandaar de vraag; hoe kan ik de bestandsnaam dan veranderen?
Dank voor een antwoord.
0
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804 > C.
11 aug 2019 om 17:28
Bedankt voor de opheldering. Om de bestandsnaam aan te kunnen passen, moet het programma Microsoft Edge en de bijbehorende processen inderdaad eerst afgesloten worden. Dit kun je doen door op het toetsenbord tegelijkertijd op de knoppen Ctrl + Alt en Del (of Delete) te drukken. Vervolgens komt een blauw scherm in beeld, waar je op de optie Taakbeheer dient te klikken. Kijk nu onder Toepassingen, Achtergrondprocessen of Windows-processen of je ergens 'Microsoft Edge' ziet staan. Als dat zo is, klik je er met de rechtermuisknop op en kies je in de lijst met opties die dan verschijnt voor Beëindigen, waar je vervolgens met links op klikt.

Hopelijk lukt het hiermee om Edge te stoppen, zodat vervolgens de naam van het bestand kan worden aangepast.

Groetjes,

Bob
CCM
0
Ha Bob, dank voor je antwoord. Geniaal :) Het Werkt! Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ik stel jullie hulp zeer op prijs en zal jullie zeker aanbevelen binnen mijn vriendenkring.
0
Word lid