Picasa blijven gebruiken

Gesloten
Geerjanne Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum dinsdag 4 juli 2017 Status Lid Laatste deelname 4 juli 2017 - Gewijzigd op 21 jan 2019 om 06:11
 Pieter - 27 jan 2019 om 13:22
Jammer dat Google gaat stoppen met de ondersteuning van Picasa. Ik vind het een heel gebruikersvriendelijk programma wat ik nu al jaren gebruik om mijn handgemaakte sieraden te showen op mijn website. Heel makkelijk programma om te bewerken, snel de naam als tekst erbij invoeren op de foto, een eigen vrije uitsnede maken van mijn foto's en dan op de site plaatsen.

Ik begrijp dat Google stopt met de ondersteuning van Picasa, maar kan ik het programma op zich gewoon blijven gebruiken? Daar zou ik heel blij van worden!

2 reacties

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
4 jul 2017 om 21:02
Beste Geerjanne,

Google is vanaf mei 2016 gestopt met het uitbrengen van nieuwe versies van Picasa en heeft de web-albums van gebruikers van Picasa inmiddels overgezet naar Google Foto's.

Ik neem aan dat je Picasa gewoon kunt blijven gebruiken, maar raad je toch aan om Google Foto's eens uit te proberen. Het programma is even gebruikersvriendelijk en heeft meer mogelijkheden dan Picasa als het gaat om het indelen, bewerken en opslaan van de afbeeldingen.

Laat ons weten of je dit antwoord nuttig vond!

Met vriendelijke groet,
Roel CCM
Roel Blomsma

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

11
ik mis Picasa...een heel fijn programma met meer mogelijkheden dan google photoos....heeeel jammer.
vooral het invoeren van tekst...veel meer bewerkingsmogelijkheden.
-1
PietjeBelhamel Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum donderdag 10 januari 2019 Status Lid Laatste deelname 10 januari 2019
Gewijzigd op 28 jan 2019 om 04:29
Want idd die tekstfunctie is voor mij ook zo belangrijk..plus het maken van posters ed. De download heb extra opgeslagen op een ext. harde schijf ingeval er in de toekomst weer een herinstallatie nodig is of een andere laptop. Succes !
0
Niet doen bovenstaande zit vol met virussen!
0
Word lid