Mobiele hotspot

Opgelost/Gesloten
ANNO978 - 18 mrt 2019 om 21:13
 ANNO978 - 24 mrt 2019 om 12:44
Ik woon op kamers en ik deel mijn internet met 4 huisgenoten. Ik ben de persoon die de rekening per maand betaalt en de andere huisgenoten maken maandelijk hun deel naar mijn rekening over. Het probleem is dus dat mijn andere huisgenoot zijn laptop gebruikt als mobiele hotpsot waardoor mijn huisgenoot die niet wil betalen toch gebruik maakt van het internet. Hoe kan ik dit het beste aanpassen?

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
19 mrt 2019 om 04:38
Beste ANN0978,

Dat is een lastige en interessante kwestie zeg! Voor zover ik weet is het niet mogelijk om te voorkomen dat je andere huisgenoot zijn laptop als hotspot gebruikt. Daarom kan je denk ik het beste met de betreffende huisgenoot praten en aangeven dat je zijn bedrag moet verhogen, omdat je weet dat hij het internet op zijn beurt weer met iemand anders deelt.

Ook kun je ervoor kiezen om het wachtwoord van de draadloze verbinding te veranderen. Dan moeten je huisgenoten vanzelf naar je toestappen om verhaal te halen en het nieuwe wachtwoord te vragen. Op dat moment kan je dan aangeven dat je het er niet mee eens bent dat het internet stiekem met andere gedeeld wordt.

Groetjes,

Bob
CCM
1
Bedankt! Ik heb de maandelijkse kosten verhoogd en hem benaderd, helaas bleef hij het ontkennen terwijl hij heel zenuwachtig werd tijdens het beantwoorden van mijn vragen.
0
Word lid