Openen met is verdwenen uit de opties via de rechter muisknop

Gesloten
john - Gewijzigd op 7 dec 2020 om 19:15
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 7 dec 2020 om 19:13
Hallo

Aangezien Foto's tergend traag openen met het standaardprogramma heb ik Windows Photo Viewer gebruikt. Bijvoorbeeld voor jpg. dat deed ik door 'Openen met' te kiezen. Deze optie is plots verdwenen. Ik heb bij instellingen het standaardprogramma gewijzigd, maar hoe stel ik in dat "openen-met" weer een optie is?

Mvg,

John

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
7 dec 2020 om 19:13
Hallo John,

Deze situatie heb ik inmiddels vaker voorbij zien komen. Er is een Windows-update uitgebracht waardoor de functie 'Open met' ofwel van positie is verwijderd of in zijn geheel verdwenen is.

Bij mij was de functie aanzienlijk meer naar onderen verplaats:


Mocht de functie in jouw geval zijn verdwenen, dan is er een trucje om 'Openen met' weer terug te krijgen. Dat kun je doen door het volgende bestand te downloaden. Deze dien je vervolgens uit te pakken en te openen (Openwith.reg). Klik achtereenvolgens op Uitvoeren en op Ja in het venster waarin Windows je vraagt om de gegevens aan het register toe te voegen. Zodra je dat gedaan hebt, zal 'Openen met' weer in de lijst met opties verschijnen.

Groetjes,

Bob
CCM


1
Word lid