Probleem met "Windows XP installeren met een USB-stick"

Opgelost/Gesloten
olekike Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum donderdag 2 juli 2015 Status Lid Laatste deelname 3 juli 2015 - 2 jul 2015 om 11:47
olekike Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum donderdag 2 juli 2015 Status Lid Laatste deelname 3 juli 2015 - 3 jul 2015 om 21:25
Alle stappen heb ik doorlopen. maar bij het draaien van de USB stick (om windows xp daadwerkelijk te installeren) verschijnt er de mededeling dat 'mist NTLDR, ctrl+alt+del voor restart'.

Dit vind ik raar, omdat ik in Winsetup 1.4 (inmiddels) toch echt een vinkje heb gezet bij "XP Bootable (NTDLR)" onder "RMPrepUSB".
de usb stick is bootable, omdat ik Linux Mint heb geinstalleerd vanaf diezelfde usb stick.
wat is hier aan de hand? en waarom doet hij het niet?
aub jullie hulp in deze.

2 reacties

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
3 jul 2015 om 00:14
Ons artikel is inmiddels inderdaad een beetje achterhaald, gezien er zoals je zelf al zegt inmiddels een versie 1.4, en zelfs 1.5, van WinSetupFromUSB bestaat. Onze pagina staat nog een beetje in de kinderschoenen en ons team is druk bezig met het updaten van onze artikelen.

Het is om een USB bootable te maken voor Windows XP van essentieel belang dat je het in het RMPrebUSB-scherm onder '4 Filesystem and Overrides' het bestandstype 'NTFS' selecteerd. Wat je ook zou kunnen proberen is om het beginscherm niet te kiezen voor RMPrebUSB maar in plaats daarvan het hokje naast 'Auto Format it with FBinst' te selecteren.

Hopelijk lukt het je naar aanleiding van bovenstaande tips wel.

Groeten,

Bob

Team CCM
0
olekike Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum donderdag 2 juli 2015 Status Lid Laatste deelname 3 juli 2015
3 jul 2015 om 21:25
Hallo Bob, dank voor je reactie. Op mijn laptop stond Linux en daar wilde ik dus windows opzetten en met de usb stick ging het niet. het lag niet de stick, maar dat windows niet de partities van linux herkent. las ik ergens op internet. met een Gparted live cd haalde ik de partities van linux weg. en toen ging het wel vanaf de usb stick. (volgens mij was dat het).
groet,
0
Word lid