Hoe komt het dat ik op FB naar de meeste van mijn contacten geen bijlage kan ver

Gesloten
Kenneth - 1 mrt 2021 om 10:58
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 2 mrt 2021 om 00:16
Normaal kan je via een chatbericht op Facebook een bijlage versturen, door te klikken op het paperclip icoontje in het chatvenster. Maar, bij de meeste van mijn contacten staat dat symbooltje er niet meer bij. Ook het plusteken, waar je kan op klikken voor meer opties, is weg.

Dus naast mijn tekstvak staan enkel de icoontjes om een afbeelding, video of GIF in te voegen. Maar ik wil dus een Word of PDF-bestand via chatbericht verzenden. Bij sommige van mijn contacten verschijnt het paperclip icoontje wel, maar bij meeste dan weer niet.

Hoe kan ik dit oplossen? Het is vervelend dat ik nu naar de meeste van mijn Facebook vrienden geen document in bijlage kan verzenden. Ik heb al eens rondgekeken bij de instellingen, maar vind niet direct een antwoord.

Wie kan mij helpen dit probleem opgelost te krijgen.
Alvast bedankt!
Groetjes Kenneth

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
2 mrt 2021 om 00:16
Beste Kenneth,

Aan de hand van je forumbericht heb ik dit zelf ook even getest. Ik kwam erachter dat ik op de desktopversies van Facebook en Messenger wel gewoon bijlagen kan sturen, al al mijn contacten.

Nu kan ik in mijn mobiele apps blijkbaar geen bijlagen meer versturen. Ik heb de apps inmiddels van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, om de kijken of het misschien aan de 'app-toestemmingen' ligt, maar helaas hielp dat ook niet.

Wellicht dat andere forumleden weten wat er hier aan de hand is?

Groetjes,

Bob
Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
Word lid