Facebook Messenger-account gehackt

rvboeckel Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 23 december 2019 Status Lid Laatste deelname 24 december 2019 - Gewijzigd op 24 dec 2019 om 03:04
rvboeckel Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 23 december 2019 Status Lid Laatste deelname 24 december 2019 - 24 dec 2019 om 03:16
Iemand heeft een nep account aangemaakt van mijn Facebook profiel, gebruikt ook mijn foto en stuurt via Messenger berichten naar mijn Facebook vrienden in het Engels met het doel geld los te krijgen. Die persoon staat onder mijn naam op Messenger en er staat bij zonder Facebook. Dus ik kan dit account niet verwijderen of blokkeren. De hulppagina van Facebook geeft geen uitsluitsel wat ik hier aan kan doen.

Weet iemand wat ik nu moet doen?

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
Gewijzigd op 24 dec 2019 om 03:09
Beste rvboeckel,

Als je naar het Helpcentrum van Facebook gaat, is er de optie om een bericht in te dienen waarin je de situatie kunt omschrijven. Dit doe je door bij Was deze informatie nuttig? voor de optie Nee te kiezen. Klik dan bijvoorbeeld op De oplossing werkt niet en daarna kun je via het tekstvak een bericht naar Facebook sturen.

Groetjes,

Bob
CCM

Bob Dijks

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
rvboeckel Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 23 december 2019 Status Lid Laatste deelname 24 december 2019
24 dec 2019 om 03:16
Bedankt Bob. Ik had dat al gedaan maar heb daar nog geen reactie op gehad van Facebook. Heb verder een groot deel van mijn Facebook vrienden op de hoogte gesteld en het op mijn Facebook pagina gezet.
De nepaccount staat er nog steeds. Twee facebook vrienden hebben me laten weten dat ze een raar bericht op mijn naam hebben gehad dat begon in het Engels met 'how are you'.
0
Word lid