Onbekend netwerk in Windows 10

Gesloten
nelleswi Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum maandag 31 augustus 2020 Status Lid Laatste deelname 31 augustus 2020 - Gewijzigd op 1 sep 2020 om 16:15
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 1 sep 2020 om 20:27
Mijn verbinding met internet varieert. Als ik op het wifi logootje klik rechtsonder is er vermeld
- naam van mijn netwerk
geen internettoegang
én
- onbekend netwerk
internettoegang

Andere mogelijkheid
- naam van mijn netwerk
internettoegang
én
- onbekend netwerk
geen internettoegang

Ook komt het voor dat beiden 'internettoegang' hebben. Ik heb diverse pogingen gedaan om van het 'onbekende netwerk' af te komen, maar het lukt niet. Ook niet nadat ik mijn laptop een volledige nieuwe Windows 10 installatie heb gegeven. Wie kan me helpen

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
1 sep 2020 om 20:27
Beste nelleswi,

Om je beter te kunnen helpen met het antwoord op je vraag, ben ik benieuwd om te weten op welke manier je verbinding maakt met het internet? Is dat op een draadloze manier (wifi) of via een internetkabel die met de modem verbonden is?

Een eerste tip die voor de oplossing zou kunnen zorgen, of je nu wifi of bedraad internet gebruikt, is het opnieuw opstarten van je modem. Het beste kan je de modem voor ongeveer 30 seconden van het stroom halen en deze vervolgens weer aan te sluiten, zodat alle lampjes weer gaan branden.

Groetjes,

Bob
CCM
1
Word lid