Het x-knopje van mijn PS4-controller doet het niet

Opgelost
rotterdam - Gewijzigd op 8 jan 2019 om 05:52
Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 - 25 mrt 2017 om 09:43
Ik heb een controller van PS4 die niet ouders is dan 2 maanden. Het probleem is dat het x-knopje het niet meer doet. Weet iemand hoe dit kan oplossen? Ik heb geprobeerd om het te resetten naar fabrieksinstellingen. maar zonder succes.
Bekijk ook:

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
25 mrt 2017 om 09:43
Beste rotterdam,

Ik zou je toch aanraden om de control nog eens te resetten met de volgende stappen:

1.Zet de PlayStation 4 uit.

2.Zoet het reset-knopje van je control op de echterzijde, dicht bij de L2-schouder-knop.

3. Gbruik een kleine paperclip of iets dergelijks om op het knopje te drukken. (het knopje bevindt zich in een klein gaatje). Houd het knopje gedurende een 3 seconden in en laat het dan weer los.

4. Na het resetten van de controller, moet je de SCUF repareren door de controller met een USB-kabel op de PS4 aan te sluiten. Doe de PS4 dan weer aan

5. Druk vervolgens op de PS-knop om in te loggen op de PS4.

Dit zou het probleem moeten verhelpen. Als de control het hierna nog niet doet, zoek dan je bonnetje of garantie op en kijk of je nog op tijd bent voor de fabrieksgarantie. Normaalgesproken is dat tussen een half jaar tot wel 2 jaar.

Laat ons weten of het gelukt is!

Met vriendelijke groet,
Het CCM-team
Roel Blomsma

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

15
Word lid