Windows 10 upgrade uitnodiging definitief verwijderen.

Gesloten
mvl - 23 jun 2016 om 08:56
Eline Verhoef Gepubliceerde berichten 42 Inschrijfdatum maandag 13 april 2015 Status Lid Laatste deelname 29 juli 2021 - 28 jun 2016 om 13:54
Goedendag,

Ik heb eea over bovenstaande gelezen, maar als ik dan de how to link aanklik vind ik niks over het verwijderen van die uitnodging. Gaat alleen over 7 en 8
rechtstreeks zoeken naar KB3035583 helpt ook niet. ik gebruik beroepssoftware van oa Avid sibelius en die zijn nog niet geschikt voor windows 10



vriendelijke groet
M. van loon

1 reactie

Eline Verhoef Gepubliceerde berichten 42 Inschrijfdatum maandag 13 april 2015 Status Lid Laatste deelname 29 juli 2021 1.920
28 jun 2016 om 13:54
Beste M. van Loon,

Gelukkig is er een manier om de melding van Windows 10 te verwijderen. Je kunt dit doen door op je pc achtereenvolgens te gaan naar Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Geschiedenis van updates weergeven. Je krijgt dan vervolgens een lijst te zien met updates die Windows reeds geïnstalleerd heeft of wil installeren. Als je bovenin naar Geïnstalleerde updates gaat zoek je naar Update voor Microsoft Windows (KB3035583). Druk vervolgens via je rechtermuisknop op Verwijderen en bevestig met Ja.

Hierna zul je je pc opnieuw moeten opstarten, je zult merken dat de melding nu verdwenen is. Echter om te voorkomen dat deze bij een volgende update niet meer terugkomt zul je opnieuw naar het Configuratiescherm moeten gaan. Kijk vervolgens onder Systeem en beveiliging en klik op Automatische updates in- of uitschakelen.

Onder het kopje Aanbevolen updates zet je het vinkje uit naast Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates. Op die manier zul je alleen belangrijke veiligheidsupdates ontvangen en geen nieuwe tools, zoals Windows 10.

Als laatste stap klik je achtereenvolgens op Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Windows update en vervolgens op de optie 'X optionele updates zijn beschikbaar'. Zoek hier opnieuw naar KB3035583: Update voor Windows 8.1 (of 7 indien van toepassing). Vervolgens klik je via je rechtermuisknop op Update verbergen en bevestig je met Ok.

Hopelijk kom je er zo uit en zo niet horen we het graag!

Groeten,

Eline CCM
0
Word lid