Laptop vraagt om wachtwoord

Gesloten
Jos - Gewijzigd op 25 aug 2019 om 19:38
 Jos - 29 aug 2019 om 07:32
Ik heb een oude laptop die ik gebruik om de resultaten van ons biljartclubje bij te houden. Nu gaan we zo weer beginnen en ik wil mijn laptop opstarten. Hij vraagt meteen om een wachtwoord, maar dat weet ik niet meer. Weet iemand een manier om dit te omzeilen zodat ik alleen mijn Windows-wachtwoord hoeft in te vullen?

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
25 aug 2019 om 19:44
Beste Jos,

Het is natuurlijk altijd de moeite waard om na te gaan of je het wachtwoord ergens hebt opgeschreven. Heeft het wachtwoord wellicht te maken met (de naam van) je biljartclub? Als je het wachtwoord niet kunt terugvinden, kunnen we kijken of er een manier is om het wachtwoord te ontzeilen. Klopt het dat het wachtwoord niet door Windows, maar direct door je laptop gevraagd wordt? Als dat het geval is, zou het handig zijn om te weten welk merk/model laptop je gebruikt. De oplossing voor dit probleem is mogelijk van het type laptop afhankelijk.

Groetjes,

Bob
CCM
0
Hallo Bob. Bedankt voor jouw reactie. Het klopt dat het wachtwoord gevraagd wordt door de laptop en niet door Windows. Het betreft een laptop van Asus.
0
Word lid