SSD schijf sneller maken

Gesloten
truus22 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum dinsdag 14 januari 2014 Status Lid Laatste deelname 5 maart 2014 - 5 mrt 2014 om 07:57
drborg Gepubliceerde berichten 3 Inschrijfdatum dinsdag 15 december 2015 Status Lid Laatste deelname 15 december 2015 - 15 dec 2015 om 12:32
Hallo beste mensen,

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar een SSD-schijf op mijn HP Laptop met daarop windows 8.1 geïnstalleerd. Ik weet dat het mogelijk moet zijn om die schijf weer sneller te maken, omdat ook een SSD-schijf, min of meer "vervuild" kan raken en daardoor aan snelheid verliest. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Is er iemand op dit Forum, die mij op weg kan helpen? Ik zou daar zeer dankbaar voor zijn. Ik ben trouwens dankbaar voor iedere reactie of suggestie, die ik mag ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
Weert
Bekijk ook:

1 reactie

drborg Gepubliceerde berichten 3 Inschrijfdatum dinsdag 15 december 2015 Status Lid Laatste deelname 15 december 2015
15 dec 2015 om 12:32
De beste manier is, een backup maken van de bestanden die je wilt behouden en windows opnieuw installeren. Je bent dan alle vervuiling in o.a. je register kwijt. Wel voor de installatie je hd formatteren.
De tweede manier is; met de windows tools je systeem opschonen en overtollige bestanden verwijderen en daarna met een register programma het windows register opschonen. (bijvoorbeeld regclean)
Let wel op dat je een SSD schijf niet mag defragmenteren. Dit gaat ten koste van de levensduur!
Groet en suc6
0
Word lid