Stomme tektstjes bij foto's aanmeldscherm Windows 10

Opgelost/Gesloten
Hans Onno van den Berg - Gewijzigd op 30 nov 2017 om 03:47
 Zedd - 17 aug 2022 om 23:11
De foto's die je tegenwoordig bij het opstarten te zien krijgt zijn heel vaak erg mooi. De bijgeleverde tekstjes zijn echter van een grote sulligheid. 'We gaan hier toch geen hobbits zien...?' Alsof de foto's nog een extra zwiep nodig hebben van iemand die zijn of haar verbazing, leuke associatie of extra aanmoediging kwijt moet. Kun je die tekstjes uitzetten? Kun je bij Windows vragen niet van die sufkippen in te huren voor onzin tekstjes?

Hans Onno van den Berg

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
2 dec 2017 om 03:45
Beste Hans Onno,

Helaas hebben wij totaal geen invloed op Microsoft, dus vragen of ze geen sufkippen meer inhuren zal niet veel zin hebben. Wél is het mogelijk om de teksten waar je het over hebt in het aanmeld- en vergrendelingsscherm uit te zetten. Dit doe je door in het zoekgedeelte in de taakbalk de tekst 'instellingen voor vergrendelingsscherm' in te typen. Vervolgens klik je op de bijbehorende systeeminstelling die nu in beeld verschijnt. In het venster dat nu opent zorg je dat je bij Achtergrond niet voor Windows Spotlight, maar voor Afbeelding of Diavoorstelling kiest.

Zodra je dat gedaan hebt, hoef je alleen nog maar de schakelaar naast Leuke weetjes, tips en trucs en meer op uw vergrendelingsscherm weergeven op Uit te zetten.

Laat ons maar weten of het hiermee gelukt is!

Groetjes,

Bob
0

Die spotlight is leuk want daar zitten mooie afbeeldingen bij. Diavoorstelling is gewoon de standaard of wat je zelf hebt gedownload. Het zijn inderdaad zeeeeer vervelende teksten.

Weet jij hoe de barok componist heet die.....enz. Schooltje spelen of kwisje.

Heeeel ergerlijk. Typisch Mickeysoft.

Ik vertel ze steeds wat ik niet leuk vind en hoop op mooie landschappen. Maar ze blijven maar getekende onzin tonen en die teksten. Ik hoop dat ze leren. Maar diavoorstelling optie kiezen is dus niet een oplossing omdat je spotlight mooie foto's dan niet meer komen.

0
Word lid