Usb-stick niet herkend door Windows 10

Opgelost
19annie46 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum zondag 29 oktober 2017 Status Lid Laatste deelname 30 oktober 2017 - Gewijzigd op 4 jan 2019 om 00:09
GeejeeZ Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum woensdag 4 april 2018 Status Lid Laatste deelname 4 april 2018 - 4 apr 2018 om 18:00
Hallo ik heb een vraag over een USB-stick herkenning, van Windows 10. Ik weet niet of ik in het goede Forum zit. Want ik weet niet goed waar ik moet zijn.

Mijn vraag is, voor heen toen ik Windows, de versie voor Windows 10, als ik een stik in de computer steek kreeg ik te zien wat wil je. Nu als ik een stik in de computer steek moet ik met een omweg naar de stik toe om hem te openen. Wat zeker in het begin nogal wat zoekwerk is geweest. En wat ik ook nog vreemd vind is dat een kennis van mij de stik of wat je wild aflezen wel de boodschap krijgt van Windows 10 wat wil je.

Hetzelfde is ook het geval van een kaartlezer om foto's en andere dingen op scherm te krijgen.

Thanks voor jullie hulp.

2 reacties

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
30 okt 2017 om 00:53
Beste 19annie46,

Het is een vaak voorkomend probleem dat een usb-stick niet meer herkend wordt door Windows 10. Je kunt dit misschien op de volgende manier oplossen.

Sluit de usb-stick aan en type in het zoekvenster linksonder in je scherm het commando devmgmt.msc of hdwwiz.cpl in. Kies vervolgens de app die nu in de suggesties verschijnt. Ga naar Schijfstations en kijk of de usb hier staat. Als dat zo is, klik dan met de rechtermuisknop op de naam van je usb-stick en kies Installatie ongedaan maken. Ga vervolgens terug en klik nu op Universal Serial Bus-controllers. Zie je een USB-apparaat voor massaopslag is geplaatst. Als dat zo is, klik dan met de rechtermuisknop erop en kies wederom Installatie ongedaan maken.

Verwijder nu de usb-stick en herstart de computer. Zodra de computer weer aan staat, kun je de usb-stick weer aansluiten om te kijken of Windows het nu wel herkent.
Roel Blomsma

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

14
GeejeeZ Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum woensdag 4 april 2018 Status Lid Laatste deelname 4 april 2018
4 apr 2018 om 18:00
Gedaan, maar werkt niet (geen van beide commando's). Nog andere opties iemand?
Alvast bedankt!
0
19annie46 Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum zondag 29 oktober 2017 Status Lid Laatste deelname 30 oktober 2017 3
Gewijzigd op 19 mrt 2019 om 04:47
Hallo ik heb gedaan wat er stond en het werkt bedankt.
2
Word lid