Externe dvd-drive werkt niet goed op Lenovo

Gesloten
patrick - Gewijzigd op 21 okt 2017 om 21:25
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 23 okt 2017 om 22:22
ik heb een lenovo legion y520 met windows 10 in huis uiteraard zonder cd drive. dus kocht ik een externe cd drive zodat ik de nieuwste games op de laptop kon spelen maar er zijn 2 problemen. 1: gek genoeg kan ik geen dvd afspelen dvd word wel herkend maar kan niet afspelen heb zo iets van 3 dvd spelers op de laptop geen van alle wilt hem niet automatisch. afspelen 2: sommige games zo als battlefield 2 assasins creed brotherhood werken wel maar andere zo als batman arkham asylum of mediëval total war 2 werken gewoonweg niet ja ze worden geïnstalleerd maar als ik wil gaan spelen dan zegt die dat er een compatibel probleem is dus oke ik los het probleem dacht ik op werkt nog steeds niet hij weigert het af te spelen terwijl ze allemaal op me ouwe laptop (met vista en cd drive) wel werkt iemand een idee hoe ik dit oplos

1 reactie

Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804
23 okt 2017 om 22:22
Beste Patrick,

De kans is groot dat dit met het stuurprogramma (driver) van je externe harde dvd-player te maken heeft. Wellicht is deze niet up-to-date en daardoor niet volledig compatibel met Windows 10.

Kijk eens op de website van de fabrikant van de speler of je daar de recentste versie van het stuurprogramma kunt downloaden. Als alternatief is er IObit Driver Booster, dit veilige en gratis programma zoekt en downloadt automatisch de nieuwste stuurprogramma's van de hardware die (intern of extern) op je laptop aangesloten is.

Groetjes,

Bob
CCM
0
Word lid