Mappen op computer beveiligen

Gesloten
mienie Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum zaterdag 29 juli 2017 Status Lid Laatste deelname 29 juli 2017 - Gewijzigd op 31 jul 2017 om 04:08
Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 - 1 aug 2017 om 04:19
hoe kan ik een werkmap beveiligen
met alles erop en er aan

dus dat als ik een map open dat ik hem al met een wachtwoord moet openen

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
1 aug 2017 om 04:19
Beste mienie,

Eén manier om bepaalde mappen te beveiligen op je computer is door ze te comprimeren met een speciaal programma, zoals WinRAR. Met dit programma kun je de map comprimeren en er vervolgens een beveiliginscode op toepassen. Alleen met deze code kan de map dan weer ontgrendeld en gedecomprimeerd worden.

Een andere mogelijkheid is om met de rechtemuisknop op de map te klikken en vervolgens via eigenschappen > veiligheid de toegang tot de map te beperken voor één of meerdere gebruikers. Dit heeft echter geen zin als de computer slechts één gebruiker heeft.

Je kunt er ook voor kiezen om de map in een bepaalde cloud-dienst op te slaan. De map is dan alleen toegankelijk voor jou of degene met wie je het gedeeld hebt.

Laat ons weten of je hier wat mee kunt!

Met vriendelijke groet,
Roel CCM
0
Word lid