Oude windows 7 laptop crasht bij opstart

Gesloten
Jokkex Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum zondag 16 juli 2017 Status Lid Laatste deelname 19 juli 2017 - 16 jul 2017 om 12:41
Jokkex Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum zondag 16 juli 2017 Status Lid Laatste deelname 19 juli 2017 - 19 jul 2017 om 10:30
hey allemaal ,

Ik zit met een klein probleempje met mijn oude laptop telkens voor hij aan het blauwe windows scherm komt met mijn naam valt hij gewoon uit

Gekende problemen:

batterij is al een tijd stuk
Toetsenbord is stuk
Geheugen C/: staat overvol en d/: eingenlijk ook :p

Hij dient alleen nog maar voor virtual Dj maar ik denk dat ik een cd teveel heb ingeladen en dat iets het begeven heeft ? in veilige modus valt hij ook gewoon uit

Ram geheugen misschien ? of teveel op de schijven of ???
Wat is de eenvoudigste manier om dit te fixen ik heb nog een andere laptop staan van hp maar zelfde probleem draait goed ook al is de batterij ook stuk loopt warm en valt uit ook vol rotzooi :)

Thnx

2 reacties

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
16 jul 2017 om 21:10
Beste Jokkex,

Het lijkt erop dat het probleem verder gaat dan alleen de software, waarschijnlijk is er iets mis met de voeding. Dat zul je moeten laten testen en repareren in een een computerreparatiezaak.

Daar kunnen ze een back-up maken van de bestanden op je harde schijf en ze op een usb-stick zetten of opnieuw op je harde schrijf, nadat de computer gerepareerd is.

Als het probleem het moederbord betreft, kunnen de kosten aardig oplopen en is het misschien wel handiger om de bestanden van je harde schijf te laten kopiëren en een nieuwe computer aan te schaffen.

Laat ons weten wat je uiteindelijk hebt gedaan en of je het probleem daarmee hebt op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,
Roel CCM
0
Jokkex Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum zondag 16 juli 2017 Status Lid Laatste deelname 19 juli 2017
19 jul 2017 om 10:30
Hey Roel ,

Ja ik heb het volgende gedaan aangezien de pc shop nog steeds niet heeft geantwoord op mijn mail :p

de batterij er een dag uitgelaten terug ingestoken een dag continu onder stroom laten staan en nog eens opgestart en hij werkt terug perfect :D

Zou het kunnen dat mijn mengpaneel met geluidskaart de oorzaak van de crash geweest kunnen zijn en dan 3 dage de laptop niet gebruikt en wrs idd de batterijspanning of dergelijke te laag :p

Toch maar best eens investeren in een andere binnenkort ,
maar ik had eerst het ingenieuze idee om een Dell poweredge 840 te gebruiken , maar ik snap hier dus geen ballen van eh , ken jij hier toevallig iets van ?

Ik heb deze gratis kunnen krijgen met windows server cd's bij maar de hard schijven zijn vernietigd , die moesten daar een certificaat van hebben dat deze stuk zijn gemaakt maar ik heb met de eigenaar kunnen regelen dat de harde schijven vernietigen alleen voldoende was en dat ik de power edge mocht meenemen , maar ik doe meestal de bekabeling en aansluitingen en plaatsen en afbreken racks en glasvezel lassen e.d. maar van programmeren e.d. ken ik bitterweinig :p

Mss dat jij mij hier een beetje kan in begeleiden , is dit eigenlijk nog wel iets waard z'n poweredge 840 want het heeft wel 4 schijfstations maar kwa snelheid ?

Thnx
0
Word lid