Midi is een struikelpunt

Gesloten
peepmans Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 27 maart 2017 Status Lid Laatste deelname 12 april 2017 - Gewijzigd op 31 mrt 2017 om 18:57
peepmans Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 27 maart 2017 Status Lid Laatste deelname 12 april 2017 - 12 apr 2017 om 14:38
Midi is al 20 jaar een grote boeman voor mij. Dingen als een ASIO-driver ,ik kan ze wel gebruiken maar echt snappen doe ik het niet?

Zo probeer ik met een GX49 een paar nummers te maken en bewerken
maar de ellende begint al bij de VST-software. Ik strand telkens weer in de midi-soep
en eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die daarmee uit de voeten kan en het
wil uitleggen aan deze inteligente opa.

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
31 mrt 2017 om 19:07
Beste peepmans,

Misschien is het een optie om met een ander software-programma verder te gaan, zoals FL Studio.

Wellicht dat het programma iets makkelijker is qua gebruik en er zijn ook veel meer tutorials online, zoals op YouTube. Ik heb hier een complete handleiding voor je. Ik raad je aan om dan ook hele specifieke tutorials te volgen om stap voor stap de vaardigheden van het programma onder de knie te krijgen.

Laat ons weten of je met deze informatie verder kan.

Met vriendelijke groet,
Het CCM-team
0
peepmans Gepubliceerde berichten 2 Inschrijfdatum maandag 27 maart 2017 Status Lid Laatste deelname 12 april 2017
12 apr 2017 om 14:38
met FL ben ik bekend,alhoewel ik 8 heb en 7,6 en vind het iets makkelijker
dan ableton maar ook ingewikikeld.het probleem is ik heb een alesis qx49
en het enige wat ik kan is vst(i)s onder de toetsen zetten,terwijl er notabene
een sequencer op zit die ik dolgraag wil snappen.het euvel is ook dat er bij de
alesis een zeer sumiere gebr.aanw. zit (ik zag op het internet rijen klachten).
alesis schijnt een samenwerking met pioneer te zijn begonnen en een aparte website te
hebben die het 1 en ander verduidelijkt.weten jullie hun url?
0
Word lid