Wachtwoord Samsung-account herstellen

Opgelost
akloosterboerl - Gewijzigd door RoelCCM op 16 mrt 2017 om 19:53
Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 - 21 mrt 2017 om 09:11
Ik heb een telefoon van mijn schoondochter. Omdat de mogelijkheden voor haar niet voldoende waren, heeft zij een jaar geleden een niewe telefoon gekocht. Nu wil mijn schoonzuster die oude telefoon toch hebben. Het gaat haar alleen maar om het bellen en appen.

Het probleem is dat ik deze telefoon niet terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen, omdat zij het wachtwoord niet meer weet van haar Samsung.account. Het model is GT S8350i.

Wilt u mij dit melden naar ***@***

Ik hoop dat u mij kunt helpen om dit probleem op te lossen.

Groet,
A.K
Bekijk ook:

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
21 mrt 2017 om 09:11
Voor het Samsung model GT S3850i kunt u proberen de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen door de volgende stappen te ondernemen.
Let op: Het is belangrijk om de stappen nauwkeurig uit te voeren. Anders werkt het niet.

1) Laad de batterij op tot op z'n minst de helft. Haal de batterij dan gedurende 10 seconden uit de telefoon en stop hem daarna weer terug.
2) Druk dan tegelijkertijd de volumenomhoogknop (aan de linker kant van je telefoon) en de home-knop (onder aan het scherm) in en terwijl je die inhoudt druk dan ook op de aanknop (aan de rechter kant van je telefoon). Het is belangrijk dat je de aanknop pas als laatste van de drie indrukt.
3)Zodra de telefoon vibreert laat je de aanknop weer los, maar houd je de volumenomhoogknop en de home-knop ingedrukt. Ze ziet dan eerst het Samsung opstartbeeld.
4) Echter na een paar seconden zul je het Android-robotje op je scherm zien omvallen en kom je in een menuutje terecht met hele kleine lettertjes. Je kunt dan beide knoppen ook loslaten.
5) In dat menuutje moet je de optie wipe date/factory reset (data verwijderen/fabrieksreset) kiezen. Je kunt dat doen door met de volumenomhoog- en volumenomlaagknoppen de scrollen.
6)Zodra je op de juiste keuze staat, druk dan nog een keer op de aanknop totdat je in het volgende menu terecht komt. Daar moet je weer naar beneden scrollen tot de optie Yes, delete all user data. Druk weer op de aanknop. Alle gebruikersdata wordt nu volledig gedeletet.
7) In het volgende menuutje wordt nog een keer gevraagd of je alles wilt uitwissen. Kies de eerste optie Reboot System Now (Nu rebooten) en druk op de aanknop om te bevestigen.
8) De telefoon zal nu rebooten. Wacht tot het opstartscherm weer verschijnt en volg de stappen die de telefoon aangeeft om het opnieuw in te stellen. Het is daarbij handig als je een Google account hebt en het wachtwoord daarvan weet, maar niet noodzakelijk.

Mocht het niet lukken of vind je het lastig om dit te doen, ga dan even naar de locale telefoonwinkel en vraag of ze je erbij kunnen helpen.

Laat even weten of het gelukt is!

Met vriendelijke groet,
Het CCM-team
Roel Blomsma

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

2
Word lid