Instagram-account verwijderen

Opgelost/Gesloten
Xavier - Gewijzigd op 19 mrt 2019 om 05:12
Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 - 31 mrt 2017 om 21:06
Beste,

Ik heb nog een oud Instagram-account maar gebruik het al jaren niet meer. Ik zou het heel graag verwijderen maar weet de inlog gegevens niet meer. Zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord weet ik niet meer. Hoe kan ik dit toch verwijderen?

Mvg,
Xavier
Bekijk ook:

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
31 mrt 2017 om 21:06
Beste Xavier,

In eerste instantie zul je je inloggegevens moeten herstellen. Hier zijn een paar oplossingen voor.

1) Instagram-account herstellen met je e-mail
Ga naar de herstelpagina van Instagram en voer daar je e-mail in. Mocht je niet zeker weten welk e-mailadres je destijds gebruikt hebt om je te registreren, probeer ze allemaal dan. Heb je je destijds aangemeld met een e-mail die je nu niet meer gebruikt, dan is deze stap geen optie.

2) Account herstellen met je gebruikersnaam
Ook hiervoor ga je naar de herstelpagina van Instagram. Daar voer je je gebruikersnaam in. Je kunt je gebruikersnaam vinden door via de link die naar jouw account gaat. Bijvoorbeeld als jouw link https://www.instagram.com/accounts/login/ is, dan is pietje123 jouw gebruikersnaam. Ook voor deze stap moet je je geregistreerde e-mailadres weten want daar wordt namelijk naar gevraagd. Als het niet met de eerste lukt, probeer het met je andere e-mailadressen.

3) Met Facebook je Instagram-account herstellen
Mocht je niet verder komen met de eerste twee stappen, dan kun je altijd even kijken of destijds je je Instagram-account met je Facebook-account hebt gelinkt. Ga daarvoor naar de inlogpagina van Instagram en log in met je Facebook gebruikersnaam en wachtwoord. Met een beetje mazzel kom je dan je account binnen.

Als het gelukt is om je account binnen te komen moet je je wachtwoord herstellen.

Ga daarna naar de Instagram verwijderpagina en volg daar de instructies.Je kunt je account ook tijdelijk uitschakelen. Log daarvoor in op je account en klik rechtsboven op je Profielfoto en vervolgens op Account bewerken en Account uitschakelen.

Laat ons weten of het gelukt is!

Met vriendelijke groet,
Het CCM-team
1
Word lid