Google Play Store verwijderd van mijn tablet

Opgelost
Hope1980 Gepubliceerde berichten 1 Inschrijfdatum maandag 9 januari 2017 Status Lid Laatste deelname 9 januari 2017 - Gewijzigd op 31 mrt 2017 om 22:00
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 - 28 mei 2019 om 05:19
Ik heb onlangs op mijn tablet de Play Store per ongeluk volledig gewist. Na lang zoeken heb ik op deze website een link gevonden om hem er terug op te zetten.

Dit gaat allemaal heel goed maar toen ik vervolgens mijn tablet opstartte, was het icoon weer verdwenen en ik vind het nergens terug bij apps of zo.

Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor, want zo moet ik dat elke keer opnieuw installeren.
Bekijk ook:

1 reactie

Roel Blomsma Gepubliceerde berichten 239 Inschrijfdatum maandag 27 februari 2017 Status Lid Laatste deelname 20 juli 2021 1.377
Gewijzigd op 10 jan 2019 om 04:53
Beste Hope1980,

Google Play is een vaste app op je Android-toestel. Mocht je het per ongeluk verwijderd hebben, zet je telefoon dan even helemaal uit en vervolgens weer aan. Als het goed is staat Google Play weer op je scherm.

Mocht dat niet lukken ga dan naar Instellingen > Applicatiebeheer/ Applicaties > Alle Applicaties. Scrol tot je de app Google Play ziet staan. Je kunt het vanuit daar openen. Zorg er ook voor dat de schakelaar naast de app op 'aan' staat.

Wil je Google Play gebruiken op je pc, ga dan naar de Google Play-website.

Laat ons weten of dit antwoord nuttig was!

Met vriendelijke groet,
Het CCM-team
Roel Blomsma

Redacteur & Social Media Manager - CCM Nederland

11
Hoi Roel,

Ik kwam per toeval op dit forum.
Bovenstaande is mij ook overkomen, helaas krijg ik het op geen van de manieren terug.
Dus niet wanneer ik de tablet opnieuw opstart en ik kan hem ook niet openen in instellingen -> applicatiebeheer.
Heb jij misschien nog andere tips?

Alvast bedankt
0
Bob Dijks Gepubliceerde berichten 2704 Inschrijfdatum vrijdag 3 april 2015 Status Beheerder Laatste deelname 31 augustus 2022 7.804 > Hilke
28 mei 2019 om 05:19
Beste Hilke,

In dat geval is de oplossing om de Play Store in zijn geheel opnieuw te downloaden als 'APK-bestand'. Hoe je dat kunt doen, lees je in dit artikel.

Groetjes,

Bob
CCM
1
Word lid